به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در متن این پیام چنین امده است :
مقام معظم رهبری (مدظله العالی):
روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد. روابط عمومیها بهطور هنرمندانه اطلاعرسانی کنند تا مردم با جان و دل بپذیرند.
در عصر حاضر هیچکس نمیتواند منکر نقش بیبدیل و تأثیرگذار روابط عمومی در سطح سازمانها، نهادها و جامعه باشد.
روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مبارکی است تا همه فعالان عرصه ارتباطات برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند، با رعایت اخلاق در عملکرد خود تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه اسلامی ارتقا بخشند، چرا که بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد.
اینجانب روز ارتباطات و روابط عمومی را به مدیران، همکاران و فعالان زحمتکش و سخت کوش روابط عمومی در سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه، که با الهام از هم افزایی، هم اندیشی و همسویی فعالیت میکنند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم، امیدوارم این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومیها باشد.
اسمعیل کریم زاده در آیین گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات که با حضور مدیران و کارکنان اداره روابط عمومی در سازمان و ادارات تابعه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزارشد، ، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی فعالان عرصه روابط عمومی با تبیین اهمیت جایگاه روابط عمومی در دستگاه های اداری اظهار کرد : تقویت روابط عمومی و ایجاد ارتباط منطقی با تمام بخش ها لازمه رشد و توسعه دستگاه های اجرایی است .
کریم زاده با بیان اینکه مهمترین وظیفۀ روابط عمومی ها در هر سازمان ایجاد ارتباطات دوسویه بین مردم و سازمان است ، خاطر نشان کرد: نقش روابط عمومی ها در سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه استان در جهت اطلاع رسانی مناسب و تنویر افکار عمومی از اهداف و سیاستهای سازمان در شرایط کنونی با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و نقش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم به عنوان پایه اول اقتصادی استان بسیار مهم و تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: باید دوره های آموزشی تخصصی برای کارکنان اداره روابط عمومی در طول سال به منظورآشنایی با تکنیکهای روزآمد و علمی برگزار شود و با توجه به حساسیت کاری و تنوع وظایف در این حوزه ، نیاز است که شاغلین در این بخش به کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در عرصه اطلاع رسانی مجهز شوند.
این مسئول تاکید کرد: باید نیروهای علاقمند با انگیزه کاری بالا و همچنین متخصص در بخش روابط عمومی به کارگیری شود و نگرش سطحی در جامعه نسبت به جایگاه و اثرگذاری این حوزه در سازمانها تغییر کند.
مسئول اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین اظهارکرد: با تغییر نگرش در مورد مسئولیت روابط عمومی ها و اطلاع رسانی شفاف و دقیق و انعكاس انتظارات مردم تا حد زیادی چالش ها در عرصه ارتباطات و روابط عمومی در دستگاه های اجرایی نسبت به گذشته بهبود یافته است.
محمد دیبایی با تبیین عملکرد واحد روابط عمومی سازمان در سال گذشته و تقدیر از حمایت های ویژه ریاست سازمان در جهت اعتلای عملکرد این حوزه، افزود: به طور میانگین سالانه بیش از دو هزار مورد خبر در سایت اطلاع رسانی سازمان درج و بارگذاری می شود، بیش از ده هزار مورد از اخبار سازمان نیز سالانه در جراید ،خبرگزاری ها وهمچنین فضای مجازی در قالب گزارش ، یادداشت و گزارش تصویری منتشر می شود.
دیبایی گفت: توانمند سازی نیروی انسانی و ایجاد ظرفیتهای لازم برای قادر ساختن کارکنان به ایجاد ارزش افزوده در سازمان، افزایش کارایی، اثربخشی و ایفای نقش در مسئولیتی که در سازمان در این واحد حساس بهعهده دارند از مهمترین رویکرد های ما در حوزه روابط عمومی است.
وی در ادامه به چالش ها و مشکلات پیش روی ادارت روابط عمومی در سازمان و ادارات تابعه پرداخت و هریک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه راهکار ها و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.